Ghid despre backlink, banner exchange si advertoriale

Mutex

Administrator
Administrator
Specialist SEO
Înscris
1 Mar 2018
Mesaje
205
Reputație
114
Puncte
43
Credite
248,4
Administratorii site-urilor sau de blog fac tot felul de oferte de backlink, banner exchange sau pentru advertoriale. Multi se lasa influentati de textele pompoase asa ca am decis sa fac acest thread si sa explic anumite lucruri. De ce ar trebui sa tii cont atunci cand vezi o oferta?

- sa fie pe nisa ta si sa verifici daca are articole similare cu ale tale, te va ajuta foarte mult mai ales daca are articole similare (aditional mai poti cere si ancora doar pe un articol)
- frecventa de postare a articolelor
- sa verifici daca site-ul sau blogul nu este o ferma de link-uri/advertoriale pentru ca nu ai de ce sa cumperi pe un site pe care se afla doar advertoriale/link-uri pentru ca ti-ar afecta rau site-ul/blogul
- statisticile analytics si nu altele si ce ne intereseaza pe noi: bounce rate (mai ales pentru bannere, un spatiu publicitar pe un site/blog cu bounce rate mai mare de 75% este nul), vizitatori/afisari si tara din care provin vizitatorii
- autoritatea site-ului si vechimea (vezi aici), conteaza sa aiba autoritate (DA si PA) peste 20 si vechime minim 1 an daca vrei ceva de calitate | sunt ceva mai scumpe mai ales advertorialele doar ca aici platesti calitatea nu cantitatea
- felul cum se prezinta utilizatorul care iti face oferta, multi vor negocia dupa refuz sau dupa un raspuns de genul "o sa ma gandesc" si ai face bine sa analizezi site-ul/blogul chiar si 2 zile inainte de a cumpara
- pretul, nu cumparam doar pentru ca x are multi vizitatori pentru ca vizitatorii pot sa provina si din retelele de socializare nu doar trafic organic asa ca trebuie sa ne uitam si la: sursa vizitatorilor, bounce rate (tot ce este peste 50% este bun), cat de multe advertoriale/link-uri a vandut, autoritatea (cu cat este mai mare cu atat este mai bine) si pozitionarea bannerului (aici doar in cazul in care cumparati spatiu publicitar si puteti sa va imaginati si o rata de click daca analizati bine site-ul)

Exemplu: un blog nisa auto pe care sunt foarte putine advertoriale vandute, se posteaza macar 3 articole pe saptamana, cu DA 20 si PA 25, 300 vizitatori/zi (vizitatorii nu conteaza chiar atat de mult), vechime 1 an si 9 luni si bounce rate 43% sa zicem ar avea urmatoarele preturi:
*link: 3 euro/luna (deobicei sunt oferte bune incepand cu minim 6 luni)
*spatiu publicitar: (aici depinde si daca este in sidebar/header/articol): incepand de la 15 euro/lunar dar de exemplu daca este in articol si rata pe click este mare atunci poate urca pana la 25 euro/lunar
*advertorial (articol cu 2 link-uri, minim 300 cuvinte si aceeasi nisa): 15 euro - pret unic
 

Utilizatori care vizioneaza acest subiect (Înregistrați: 0, Vizitatori: 1)

Sus